بگارگیری تکنولوژی دیجیتال در واحد ” جذب کمک” خیریه ها هنوز نوپا است، حتی سازمان های بزرگتر نیز در آغاز این سفر هستند.

براساس گزارش  Blackbaud’s 2016 Charitable Giving ، تنها ۷.۲ درصد از کل کمکهای انسانی در انگلیس به صورت آنلاین انجام شده است. با این حال، ۱۷٪ از این کمکهای آنلاین، با استفاده از دستگاه های تلفن همراه انجام شده است – که از سال ۲۰۱۴ به میزان ۸ درصد افزایش یافته است. این بدان معنی است که این نوآوری اهمیت بیشتری می یابد.

گرانت مورگان، مدیر اجرایی لوئیس کندی،  مدیر مسئولیت اجتماعی شرکتی و مشاور بازاریابی مبتنی بر علت، می گوید: جامعه ما یک قرن عقب مانده، نه در مورد بخشش، بلکه در استفاده از تکنولوژی، پس ما به راه هایی برای درگیر کردن و تشویق جامعه به پرداخت  با استفاده از ابزارهایی که برایشان آسان است، نیازداریم”

این وضعیت به ویژه در مورد وب سایت های جذب کننده سرمایه که از کمک های مردمی برای تامین هزینه های جاری خود هزینه می کنند صادق است.

اما سازمان های کوچک نیز به طور سنتی با چالش های زیادی در توجیه اهمیت به کارگیری دیجیتال روبرو هستند. این عدم درک از فقدان منابع و تخصص فنی، و بی میلی به تغییر ناشی می شود.

حتی سازمان های خیریه بزرگتر نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند. این خیریه ها علی رغم ایجاد وب سایت ها و فعال شدن بیشتر در رسانه های اجتماعی برای تشویق افراد به اهدای جوایز بیشتر، هنوز اکثریت درآمد خود را از راه های سنتی و فیزیکی جمع آوری کمک (سرمایه)، از جمله رویدادهای حمایتی مالی مانند ماراتن ها، کسب می کنند.

ابزارها به تدریج شروع به تغییر می کنند. برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد” اپلیکیشن موبایلی ساده خود را در پایان سال ۲۰۱۵ به نام Share the Meal ” منتشر کرد، که به سادگی با ضربه زدن بر روی گوشی خود، اهدا کنندگان می توانند مبلغ ۰.۵۰ دلار برای غذای یک روز یک کودک را تامین کنند. تعداد کل وعده های به اشتراک گذاشته شده تا به امروز نزدیک به ۱۳ میلیون رسیده است.

آکسفام (Oxfam) اولین موسسه ای  است که از تکنولوژی دیجیتالی نه صرفا برای مدیریت کمک های مالی بلکه برای ایجاد روابط بیشتر با حامیان به طوری  که باعث تبلیغ نام تجاری آن ها در این فرایند شود ،استفاده کرد.

به عنوان مثال، در جشنواره ها، اکنون سازمان ها از سیستم های WorkMobile بجای فرم های کاغذی  برای ثبت اطلاعات حامیان جدید استفاده می کنند، که شامل فایل های صوتی و عکس هایی است که از آنها مواقع کمک به کمپین ها گرفته شده،  این تصاویر به هر فرد با متن تشکر از شما” ارسال می شود، و چون اغلب در رسانه های اجتماعی ارسال میشوند، به گسترش (تبلیغ) خیریه کمک می کنند.

یک ابزار مهم دیگر برای ایجاد اعتماد، برنامه My Oxfam موسسه خیریه است. نه تنها نیکوکاران می توانند از آن برای کنترل مقدار پرداخت های هر ماهه خود استفاده کنند، تاریخچه پرداخت های خود را مشاهده کنند، روش و جایی که پول آنها صرف شده را مشاهده کنند و داستان درمانهایی را که در آن مشارکت داشته اند بخوانند.

همانطور که میشل رایت، بنیانگذار و مدیر اجرایی Cause4، مشاوراستراتژیک موسسات خیریه می گوید: اکثر مردم که به یک موسسه خیریه کمک می کنند نمی خواهند یک معامله سریع انجام دهند – آنها به دنبال روابط شخصی بیشتری هستند، بنابراین این نوع رویکرد مطمئنا ذهنیت این قرن را جهت می دهد ”

پرداخت غیر حضوری: عالی بود … کمک کردن را برای مردم آسان نمود”۱۱ موسسه خیریه در یک دوره آزمایشی که در آن از فناوری های پرداخت غیر حضوری در قالب جعبه های قابل حمل استفاده می شد  شرکت نمودند. این جعبه ها علاوه بر شکل سنتی که سکه و اسکناس و یادداشت های افراد را دریافت می نمودند به یک گیرنده بی سیم و پین (درگاه پرداخت از طریق کارت ) مجهز شده بودند.

این آزمایش چهار ماهه توسط Barclaycard در سپتامبر ۲۰۱۶ شروع شد، و برناردو، آکسفام و لژیونر سلطنتی بریتانیا در آن شرکت و از ۱۰۰ جعبه استفاده نمودند. در طول آزمایش، آکسفام از جعبه های قابل حمل در ایستگاه های راه آهن و در فروشگاه های سوپر مارکت طرف قرارداد خود،استفاده کرد. Matt Jerwood، سرپرست جذب کمک های دیجیتال در Oxfam GB، می گوید: ” بسیار عالی بود زیرا مردم به راحتی، به سرعت و بدون هیچ مانعی کمک ها را پرداخت نمودند”.

در حقیقت، این آزمایش  نشان داد که حامیانی که پرداختهای غیرحضوری را انجام دادند، تمایل داشتند سه برابر مبلغ پولی که به صورت دستی پرداخت میکردند (حدودا ۱ پوند) را پرداخت کنند. Barclaycard ادعا می کند که این فناوری می تواند سالانه بیش از ۸۰ میلیون پوند برای موسسات خیریه درآمد جذب کند. تحقیقاتی که در نظرسنجی YouGov انجام شده است نشان داده که از هر هفت نفر یک نفر به دلیل نداشتن پول نقد بیشتر موفق به کمک (پرداخت) نمی شود.

اما جروود قصد دارد برای قضاوت نهایی در مورد بکارگیری این فناوری، تا زمانی که بتواند میزان هزینه های آن را بسنجد و بداند این رویکرد ارزش مادی دارد یا خیر،دست نگه دارد او می گوید: اقبال عمومی محدود بود.” این فناوری نباید تبدیل به جریان درآمد اصلی شود، اما به عنوان فناوری خلاقانه که مردم را قادر به پرداخت از طریق تلفن همراه می کند بسیار مفید است. بنابراین کار خوبی بود، اما پول نقد هنوز اولویت دارد. ”

در لینک زیر یکی از نرم افزار های کاربردی تولید شده مطابق با فرهنگ کشور ایران قرار گرفته که میتوانید مشاهده فرمایید:

  • پورتال آرشیت (نرم افزار خیریه)
  • اپلیکیشن نیکوکار

اپلیکیشن ها و تکنولوژی چطور درآمد خیریه ها را افزایش می دهند

پذیرش و مدیریت تماس های تلفنی

های ,خیریه ,پرداخت ,ها ,یک ,استفاده ,که از ,می کنند ,می گوید ,که در ,سازمان های

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


toranj17 مطالب اینترنتی مطالب اینترنتی Live Higher ترفندز نیوز mori-template starpromax معرفی کتاب Ž يک عاشقانه ي خوب
دزدگ